Kunglig söndag och solig tisdag.

I söndags åkte jag och Sandra hem till Isa och Rosie för att pyssla. Dumbledores pysselarmé ftw. Vi köpte med oss kunglig tårta för vi vet att alla människor innerst inne älskar tårta och blir glada av tårta. Tårtan köpte vi också för att fira victorias och sin man av folkets bröllop i sommar. Eller inte. Mest ville vi prova tårtan, kartongen var lite småtjusig och vi fick 8kr rabatt. Jag visste att Rosie skulle bli extra glad som royalist! Tårtan blev en liten succé när den väl tinat och jag hann påbörja på en pärlplatteask. Kjell och Ralf var massa spralliga och söta. 



Idag träffade jag Stocke inne i stan och vädergudarna måste lyssnat på mig. Så skönt ute, lite mindre vind och allt hade varit perfekt, men tack ändå någon! Vi begav oss till de lite finare delarna av Stockholm; Östermalm. Jag har länge velat prova Saturnus omtalade gigantiska kanelbullar. Och ja, de var gigantiska! Kanelbullen får 5/5 av mig som jag delade med Stocke. Definitivt värda sina 45kr. Rekommenderar dock inte att försöka sig på en kanelbulle helt själv, då mår man garanterat dåligt. 
Många vet hur jag ibland tjatar om priserna på té när man är på caféer och restauranger. Ibland är det inte nådigt. Det är bara varmt vatten med lite blad med smak och en skvätt mjölk om man vill. Min smärtgräns ligger på 30kr och då ska det vara lösté i en stor fin mugg, stället måste ha lite mysfaktor också. Idag på Saturnus fick jag en CHOCK! 45kr för en kopp té, WTF? Vad skulle det vara för superté? Pekade på en diet snapple och frågade han bakom disken vad den kostade, 45kr den också. Där var dem inte rädda att ta betalt för sin dricka! Det fick bli vatten till kanelbullen.. (STORHETSVANSINNE?) 
 


Vi gick förbi Kungsträdgården på vägen hem. Fick vara assiterande turistfotograf, ser jag verkligen så ärlig och pålitlig ut att de inte antar att jag ska springa iväg med kameran? Tydligen.

 '

Hemma placerade jag mig på en stol ute på altanen i solen med Liftarens Guide till Galaxen i knät. Så jävla värt att vara ledig. Passade på att unna mig en hemgjord fetingsallad också när man ändå hade tid!


Mina två lediga dagar. Lediga dagar äger.
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0