Ledighet.

Vinterns mörker och kyla har sakta men säkert gjort mig till en kojmänniska. Snön utanför har legat på marken sedan veckorna innan jul, termometern har inte visat plusgradigt sedan november och solen har man sett tre gånger denna vinter. Typ. Jag gömmer mig så mycket hellre inomhus mina lediga dagar än beger mig ut på små missions på stan. Trivs med att vakna kl.12 i min varma prickiga säng, äta frukost i en timma, kolla på värdelös tv ett tag. Sen slösurfa, läsa bloggar eller nörda tradera. Kanske sy lite också. Klappa kattskruttarna lite. Varför gå ut när jag kan hasa runt hemma i pyjamas osminkad med baileyste eller grönt chai? Exakt! Jag blir kvar inomhus tills våren bestämmer sig för att hälsa på.
Glömmer inte dagen för några veckor sedan då jag gick på östasiatiska muséet och fick vänta på bussen i en kvart i -20grader och konstant blåst, ingen busskur fanns. Tog två dagar att tina upp mig själv. I helgen gick jag inte ut alls. Inte en fot utanför dörren. Idag går jag nog inte ut heller, men imorn måste jag. Eller har bestämt att jag måste. Mitt mission blir hämta ut förhandsvisningsbiljetter till filmen Precious som redan sett på filmfestivalen och ändå inte kan se på förhandsvisningen för att jag jobbar då. Men någon kanske vill ha biljetterna? Först till den fiktiva kvarnen gäller! Alla här hemma är guldmedlemmar hos SF. Blir oftast en del biljetter över. Kanske sätter mig på wayne's i Kista sen och läser. Lagom ansträngande. Undrar om någon vill fika?


  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0