"Randomness is very difficult to achieve..

Har spenderat min lediga dag med att springa runt i kylan på stan, och det var seriöst så kallt att jag fick brain freeze. Köpt tyg, besökt östasiatiska muséet för att se utställningen Kimono Fusion innan den tar slut (söndag) och innan det börjar kosta pengar, fikat, fönstershoppat och vandrat hem från tunnelbanan i motvind i kylan. Ser hemvägen från tunnelbanan som ett moment i sig för det var så förjävligt att jag nästan ville ringa taxi!
Det är väldigt avslappnande att gå på museeum helt själv, mörka tysta rum med upplysta saker längs väggarna. Bara ens skor som knarrar lite. Tystnad, riktig tystnad, existerar väl knappt längre? Utställningen var cool, längtar till Tokyo, det ska bli av snart <3. Köpte ytterliggare en mekanisk leksak till min s.k. samlig. En mekanisk and! Nu har jag anden, en groda och en nyckelfågeln jag fick av sot förra julen.  
Sen bar jag mig av i kylan till Wayne's på götgatan. Det var efter stor beslutsångest, så ni vet! Eftersom alla borden var fulla får jag dela bord med en 50+ man. Han var vänlig och ursäktade sig när han pratat i mobilen och frågade snällt om han fick ta en av mina 20servetter jag ryckt åt mig och lagt mitt på bordet. That's it, men lite för intimt för min svennebanan själ, antagligen för hans också. Jag läste min i alla fall min tråkbok En klass för sig av Curtis Sittenfield som tydligen är jämförd med Räddaren i nöden av J.D. Salinger. Men usch nej. Chic lit ab och jag ogillar.  
Lyckas i alla fall umgås med mig själv från kl14.30 till kl20.30. Fantastiskt. Och varsågoda, så mycket text för ingenting.

  


..organization always merges back if you don't pay attention"
"Death to organization"







(canon ixus 70 ftw)   


Kommentarer
Postat av: rosie

haha WHAT?! I en klass för sig är knappast en chiclit.... det är en coming of age novel, den e grym ju! :D tycker den påminner sjukt mkt om Räddaren i Nöden. Hur långt har du läst? Jag fastnade iofs direkt, sträckläste den typ. jag läste den på arvika i somras :P

2010-01-13 @ 13:53:34
URL: http://fortunaaudentesiuvat.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0