Förfall.

Jag pluggar japanska och börjar prata musik med rosie. Släpper japanskan. Vi börjar prata om elliott smith och jag vill visa en bild då Elliott står framför en vägg med en målad fågel, alltid velat tatuera in den fågeln. Hittar ingen bra bild på google så går in på min gamla blogg Absolut Astrid för att försöka hitta en bild, men det lyckas jag såklart inte med.
Men jag hittar allt annat. Livet innan det brann. Mitt gamla rum, mina gamla kläder, gamla jag. Gamla coola jag. Inser kanske inte förrän nu hur mycket av mig som brann upp. Sista inlägget gjordes en dag innan branden. Hittade en gammal bild på mig, "kickboxning och kakor har byggt denna kropp" från 2007-12-23 vilket jag tyckte var jätteroligt då jag väl laddade upp bilden såg jag mig själv som rund och ville bli smalare. Men gud vad smal jag var då om man jämför med nu. Förstår inte hur jag låtit mig själv gå så långt. Jag tänker helt annorlunda idag, allt är hets, stress och ursäkter. Fan. Jag har inte haft jeans sen det brann!
Minns min blogg där jag hade alla mina smycken, bilder från första STREET-marknaden. Blir så stolt över mig själv när jag ser mig med alla smyckena jag kämpat med. Men allt brann upp. Har bara kvar fragment av mitt tidigare liv i form av dessa bloggar och bilder på bilddagboken. Saknar min grund. Har inget materiellt att visa framtiden.  
Har fram tills nu bara ignorerat allting. Förträngt. Men nu kommer allt tillbaka får mig att fråga var jag egentligen står just nu i mitt liv. Vad hände med Astrid Emelie egentligen? Hon som tog hand om sig själv? Hon som hann med livet och visste var hon skulle. Fan.


2007-12-23

Var det där jag?! Fan vad jag saknar att se ut sådär. Må som jag gjorde under den perioden av mitt liv. Känna mig snygg och cool. När jag ser den här bilden inser jag hur mycket jag gömmer mig för mig själv just nu. Blir helt förstörd.


Kommentarer
Postat av: Elvira

Jag tycker att du såg ut sådär senast jag såg dig! (Dvs typ en vecka sen...) Och du har ingen anledning att inte känna dig cool, jag känner faktiskt ingen som tar lika häftiga foton som du :)

2009-10-04 @ 19:04:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0