Twilight. Bok, film och låt.

Ingen kan väl missat "hajpen" kring Twilight? Jag hade hört så mycket bra om både filmen och boken så jag var tvungen att göra någonting åt det. Under bokrean köpte jag Twilight och började läsa. Filmen ville jag inte se förrän jag läst ut boken. Den visade sig vara helt annorlunda än det jag förväntat, och en ungdomsbok!? Huh? Boken kändes som en upprepning på alla de böcker man läste som 12-14åring, en massa kärleksdrabbel och "tänk om han...".  Jag trodde den skulle vara mer vuxen med tanke på omslag och att folk i min ålder diggade böckerna! Jag klagar en massor nu, men visst hade boken sina kvalitéer här och där, lite fina miljöbeskrivningar och spänning emellanåt., men jag hade nog uppskattat den mer som max 15åring. Värd att läsa, men får nog ingen andra chans av mig förrän jag lider av extrem bokbrist/fantasilöshet.



Direkt efter att jag läst ut boken igår kväll började se på filmen och såg klart den idag. Välgjord. Men jag kan inte på något sätt förstå hur man vill läsa boken efter filmen? Visst om man var 7år yngre.



Och en till sist låt av en artist jag lyssnat på väldigt länge som råkar ha titeln Twilight
http://open.spotify.com/track/6Ynb2xC4sV9ddiMb1Bv7ae

Kommentarer
Postat av: Julia

Jag tycker inte heller att Twilight är alldeles fantastisk såsom många skriver. Men jag blir totalt uppslukad av den, och lever mig in i deras liv. När boken är slut tänker jag dock inte att den var klockren, vacker och innehöll mängder av perfekta formuleringar. Jag tänker mest att det är easy-reading när man känner för det..



Svar: Jag hoppas, hoppas, hoppas att denna gråa skitperiod snart är borta för gott. Jag får panik av att inte ha någon vilja att uträtta något, allt känns bara meningslöst emellanåt. Nu säger vi hejdå till vintern och hoppas att våren för med sig glädje och viljestyrka. Transsibiriska järnvägen, ja, gärna för mig!

2009-03-11 @ 15:50:29
URL: http://ohhboy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0