Indien och mösspåtagning.

Sitter och kämpar med min sista engelska C uppgift, en rapport om religionen i Indien. Vi fick välja i princip vad som helst som hade med ett engelsktalande land att göra, så det blev det här. Är tydligen inte ensam om valet, får försöka begränsa mig på något sätt. Försöker göra två flugor på smällen (medvetet) genom att kombinera religion och engelska då jag har religionsprov på hinduism och buddhism torsdag nästa vecka. Jippi. Egentligen vill jag sitta utomhus i solen och skriva, men det funkar inte riktigt då datorn kommer ladda ur och man ser noll av det man pysslar med på skärmen.
Mitt i all denna misär (överdrift) har jag faktiskt något att se fram emot - mösspåtagning imorgon! Minns de två föregående åren då jag sett skolans tredjeklassare stå på skolgården och slänga upp mössorna i luften. Båda gångerna har jag blivit lika ledsen över att jag inte kunde vara där och sluta tillsammans med dem, slippa min mongoskola där alla beter sig som vilda djur på zoo. Men imorn, finally!

(Att tillägga, medan jag pluggar har jag Darjeeling Limited soundtracket i bakgrunden)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0