In the future everybody will be world famous for fifteen minutes

"In the future everybody will be world famous for fifteen minutes" - ett otroligt fängslande citat av Andy Warhol. Idag besökte jag, bättre sent än aldrig, hans utställning på Moderna Muséet. Sista dagen. Jag ångrar att jag inte besökte utställningen tidigare, jag skulle behöva minst tre dagar för känna mig nöjd. Dock hade det behövts två veckor, dygnet runt om jag hade velat se allting.
Mest fascinerad blev jag av hans tidskapsel, istället för att slänga till exempel papper och skräp på hans skrivbord hade han ner det i en flyttkartong som han sedan daterade. Det finns 600 tidskapslar, 60 öppnade och en öppnad på moderna muséet. Så otroligt häftigt. Innehållet kanske inte var så kul att titta på, men själva idéen. Lite som att fota med lång slutartid eller skriva brev till sig själv i framtiden.
Hela utställning var otroligt snygg, inspirerande och informativ, jag har lärt mig massor. Smet med i en guidad tur som redan hade börjat när jag kom. Det var en som var med där som hade jobbat med Andy Warhol, han var cool. Jag lyssnade och tittade mig omkring, kan tänka mig att jag såg ut som ett litet barn i jultomtens verkstad.
Jag hoppas verkligen att alla besökt den utställningen, för jag tyvärr inte rekommdera att ni besöker den eftersom den nu kommer vara som bortblåst.
 

image2

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0