The Pianist.

Lyssnat på soundtracket till The pianist hela veckan, som förberedelse för att i förrgår och igår kväll se jag filmen. Filmen är väldigt bra. Välgjord, dramatisk och engegerande. Efter varje film jag ser som handlar om förintelsen, andra världskriget eller andra hemskheter känner jag mig som ett stort frågetecken. Vissa händelser är för mig helt ofattbara. Hur människor kan drivas till förinta ett helt folk t.ex. pga religion eller liknande, har vi några egna åsikter i pressade situationer, egentligen? Det gör mig lite rädd.
Se filmen! Känn er som frågetecken! Min uppmaning!
 



Rörig livespelning. Bra musik. Inte att förvirra sig själv. Men ändå inte att utesluta.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0