A midnight balloon.

Sitter här med en tallrik fil i knät och en kopp te i ena handen. Om ett par timmar börjar jag mitt sista år i skolan. Jag var helt likgiltig till detta tills jag nyligen bestämde mig för att lyssna på radio. Gick in på sr's hemsida och klickade mig idare till P3 festival. Nu är jag förstörd, jag vill ha sommarlov och festivaler igen, mer än tidigare! Okej, hur unik är jag med mina tankar egentligen, men ingen hindrar mig från att skriva. Det jag saknar mest är alla underbara människor och musik på festivalerna! Festivaler är ett jävla bra påhitt och Sverige är att jävla bra festivalland, egentligen! Hatkärlek till alla småstäder som festivalerna annordnas i, alla krångliga resor och söndagar. Festen, maten och ens nationalistiska tankar om sitt egna camp. Den bästa musiken, bästa folket och fyndigaste campnamnet har ju bara sitt egna camp. Camp Kanelbulle på Arvika <3.
Nästa år har jag bestämt mig för att det minst blir fyra festivaler, absolut hultan och arvika. Längtar så till nästa sommar. I år besökte jag Hultsfredsfestivalen och Arvikafestivalen och ska jobba nu på Popaganda.
Nu måste jag skutta vidare efter min lilla korta hyllning till festivalsommar i Sverige och musiken. Kollage kommer (:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0