Två recept, eller nästan, ingredienser.

Igår kväll och nu ikväll har jag varit duktig och lagat mat. Två vegetariska grytor blev det (för jag är ju vegeterian nästan, fisk och skaldjur är okej). Lagade mat för flera personer så nu har jag tre matlådor kvar! Brabra. Igår slängde jag ihop pastasås med fullkornscouscous och idag en indiskt gryta. Det jag skrivit upp nedan är delvis chansningar då jag inte köpte butiksguiden!

Pastasås med grönsaker och fullkornscouscous
1 port. 7-9pp.

2dl kokt fullkornscouscous: 3pp
Wok grönsaker två nävar: 0pp
1tsk olja: 1pp
2dl färdig basilikapastasås: 2pp
1dl majskorn: 2pp (kan tas bort)
Ajvar 2msk: 1pp
Sambal Oelek 1-3tsk: 0pp

Currygryta med kikärter och ris
1port 9pp

1½dl kokt ris: 4pp
1dl kikärtor: 3pp
1tsk olja: 1pp
1dl matlagningsgrädde 4%: 1pp
½ tomat: 0pp
½ pressad vitlök: 0pp
½ lök: 0pp
2cm färsk ingefära riven: 0pp
1 msk citronjuice: 0pp
Massa kryddor efter smak
- Koriander
- Gurkmeja
- Garam Masala
- Curry
- Chilipulver



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0