Tre sena kvällar.

Känns som om jag knappt varit hemma när mina kvällar och nätter suddats bort på konserter och med vänner. Det känns väldigt bra och omväxlande mot alla ensamma kvällar framför datorn, dock känns det som om allting kom på en gång. Det har nästan blivit som en chock då jag annars bara suttit hemma och pluggat. Nu blir det minst två hemmakvällar för att lugna ner mig och vända tillbaka dygnet. När jag kommer hem ett på natten så sätter jag mig och syr till klockan halv fyra. Dålig vana, tror dagen varar för evigt, inte bra.
I alla fall. I tisdags var jag med Sandra på Sugar Bar för att se Light in your life spela. Mycket trevlig kväll och ett mycket bra band. (Lyssna på låten Geldof)
I onsdags kväll spelade Detektivbyrån på Debaser Medis. I brist på vänner med pengar begav jag mig dit ensam. Vet inte riktigt om jag tycker om att gå på konserter ensam lika mycket som förut. Man känner sig så uttittad och man kan inte dela sina små tankar med någon. Stå och digga till musiken själv är inte heller så coolt. Först ut var magiska The Deer Tracks. Sen Detektivbyrån som körde ett nytt stuk, upplevde vissa låtar lite mer rockiga och med mer drag i. Kanske berodde på deras nya trummis. Dock vet jag inte om deras nya stuk imponerar mig, deras sagomusik har räddat mig många gånger och jag tycker inte de behöver ändra på något. Ser i alla fall väldigt mycket fram emot deras nya album. De tre låtarna de delade med sig av lät mycket lovande!
Igår kväll spenderades hemma hos Carro vid fridhemsplan. Drömlägenhet med drömutsikt. Blev ett litet gäng och massa festivalprat. Espresso och dyra körsbär. Sydde bort natten.

  




  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0