Alkohol.

Som sagt. Ikväll bär det ut på krogen. Jag krånglar till allting redan från början, får se hur många ProPoints som gått åt efter middagen. Borde inte behöva använda så många veckobonus pp med tanke på att jag bara ätit 2pp idag.

-Cider 4,5% En burk 500ml: 7,5pp
-Rött vin 200ml: 5pp
-Torrt vitt vin 200ml: 5pp

Tre glas vin = 15pp
Två glas vin + en cider = 17,5pp
Två cider + ett glas vin = 20pp
Tre cider = 22,5pp
Två glas vin + två cider = 25pp

Då känner jag att jag har lite riktlinjer ikväll i alla fall!
Jag måste tänka på att mina dagliga pp är 29 och att veckobonusen är på totalt 42pp, och de ska räcka i sju dagar! Man vill ju inte dricka upp en hel dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0