Skönhetsdagar.

Idag använde jag min smartbox jag fick av mor och far i studentpresent. "Något för alla" hette den och jag valde att göra en 45minuters ansiksbehandling på söder. Boxen köpte mina päron för 495:- listade jag ut och jag valde behandlingen för den var värd lika mycket, man måste få ut så mycket som möjligt av pengarna. Och vem tackar nej till att bli ompysslad? Betalade dessutom upp mig 255:- och gjorde en portömning också. (Alla i kör "Åh såå intressant!")
Fick en mindre chock när jag fick se mig själv i spegeln då jag låg där osminkad med värsta lampan i fejjan. Hade precis innan ramlat runt i snön i minusgraderna utanför. Ingen vacker syn. En prickig tomat. Suck.
Och portömningen gjorde ontont. Ajj. Tydligen var mina porer så otroligt uttorkade så hon fick ta i extra hårt när hon skrapade min nos. Blev tårögd. Men nu är min nos fin. Hela min hy är fin och fräsch nu och hon bjöd dessutom på brynplockning (: Om man bortser portömningen som gav en förnimmelse om hur ont det skulle kunna göra att tatuera sig så var hela behandlingen mycket trevlig.
Detta besök gav mig lärdom om min überkänsliga hy och att jag använder helt fel rengöringsprodukter. Min hy är inte ung och fet. Den är fin och känslig. Såååå känslig. (Minns som 7åring när jag fick bubblor på hela kroppen av parfymerat tvättmedel. Som små berg över hela kroppen, det var inte skojjigt. Eller jo. Haha)
Sahlsténs Skin Care måste göra lite reklam ändå, för att kompensera att jag inte hade råd att köpa en rengöringsprodukt för 600:-. Ville, men plånboken sa nej. Smartbox, inte helt fel!
Fyndade en liknande smartbox på tradera för 65:-, egentligen värd 295:- så ska bjuda mor på spa (:

(Är detta vuxenpoäng or what? Att gå på ansiktsbehandlingar och spa?)

Detta inlägg blir lite långt..ni behöver inte läsa, skriver mest för att själv komma ihåg..
Tog idag min Forum Nacka oskuld, aldrig varit där förut. Var tvungen att hoppa in tre timmar på albrekts guld och det gick bättre än vad jag trodde! Tydligen var jag till massa hjälp inför deras alla hjärtans dag kampanj som ska vara klar på söndag. Det var trevligt att jobba där, skillnaden är egentligen bara sortimentet och inredningen. 
När jag jobbat klart passade jag på att gå på The Body Shop för att köpa någon rengöring till min Åh så känsliga hy. Hittade vad jag ville ha lät dem sälja ett medlemsskap till mig för 100:- (dessa pengar ska jag få tillbaka i form av en check på min födelsedag, dvs nästa lördag). Med medlemsskapet fick jag makeuprådgivning värt 150:- (en halvtimma då de försöker sälja på mig smink), ett lipgloss, en rabattcheck och ett parfymprov. Gratis småsaker uppskattas.

Och måste bara berätta att mitt schampo, Lush Big, är bäst! Känns som peeling i skallen, men håret blir jetefint och luktar massa gott :) och inga djur har dött på kuppen!

Att fördriva 30min. Tada. Undertecknad behövde skriva av sig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0