Avatar.

Nu förstår jag vad alla pratar om, i torsdags såg jag tillslut Avatar i 3D inne i stan och den var helt fantastisk. Det som rörde mig mest var Neytiri berättar hur allt är energi som flödar och lånar man energi av Pandora så måste man lämna tillbaka. Så klockrent. Det är så vi måste börja tänka på jorden, för det hon säger stämmer ju. Allt är energi som förnyas, cirkulerar. Vi är energi. Och då forskarkvinnan försökte förklara för the big boss och machogeneralen hur Pandora fungerade, att allt var ett naturligt nätverk som fungerade med elektroniska signaler var också jättefint. Att det var ungefär som kroppens nervsystem fast mer komplicerat. Suck. Om vi människor kunde vara mer harmoniska. När jag dör vill jag hamna på Pandora.   
Många jämför filmen med Ponchahontas, och visst får man göra det, det är samma "grundstory" egentligen, men att säga att filmen är en kopia går jag inte med på! Vad är då Atlantis, Eldorado och Djungelboken egentligen? Kanske dåliga exempel, men ge mig bättre? Jag menar, hur många gånger har man inte sett Romeo och Julia fast i andra format? Gå och se <3






 

Kommentarer
Postat av: Lollo

haha ja prickigt är snyggt!



jag såg avatar igåroch den var bra, dock inte i 3d!

2010-01-25 @ 15:42:52
URL: http://lorenasvensson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0