Språk.

Det kommer en dag då jag kommer kunna prata engelska, franska och japanska helt flytande. En dag då jag bott i New York, Paris och Tokyo och lärt mig språken, kulturen och att tycka om maten. Då jag vet var man kan köpa billiga ingredienser till en middag, var man kan shoppingfynda prickiga ting och var man kan gå på spelning med sina vänner. Var man ska gå när det regnar, och var man ska gå när det är sol.
Snön gör att jag känner mig inspärrad från omvärlden, men egentligen är det ingen skillnad. Reseguiderna går fortfarande att läsa, fråga folk om råd går fortfarande att göra och drömma kan jag om nätterna. Men ju längre den bruna svartprickiga snön ligger kvar på marken desto svårare är det att förstå att det finns värme någonstans på denna vattenboll tellus. Att det finns någonting värt att resa till bortom snön och rutinerna. Blä på Sverige just nu. Blä är ordet.


 


Kommentarer
Postat av: julia

åh, precis exakt på pricken så!

(och jag vet, jag blev tisdagsblogg och kunde inte förstå någonting. och alla vänner smsade och människor kom fram till mig i skolan och jag ville mest gräva ned mig djuptdjuptdjupt under marken, alternativt sluta blogga. bloggar är till för att läsas, jag vet, men att människor läser min blogg känns så absurt och fint och hemskt på samma gång.)

2010-02-11 @ 17:39:59
URL: http://ohhboy.blogg.se/
Postat av: karråååååå

språk är nice

2010-02-11 @ 17:49:19
URL: http://diradiro.blogg.se/
Postat av: annah ♥

det är kul :D

2010-02-11 @ 17:53:51
URL: http://annnaaah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0